Pobierz

Oświetlenie LED muzeów i ekspozycji

ŚWIATŁO LED KSZTAŁTUJE EKSPOZYCJĘ

Projektanci muzeów, wystaw i ekspozycji wiedzą, że światło kształtuje klimat wnętrza i decyduje o tym, gdzie widzowie kierują uwagę. Reflektory dla takich wnętrz muszą mieć możliwość pełnej regulacji kierunku, intensywności i skupienia światła. Muszą też spełniać wysokie i nietypowe wymagania konserwatorskie.  Dlatego stworzyliśmy linię reflektorów, które dają maksymalną elastyczność i kontrolę nad światłem o najwyższej jakości.

pełna kontrola nad światłem

elastyczność aranżacji oświetlenia - beznarzędziowa instalacja

Reflektory szynowe 3f LIRA doskonale sprawdzają się w instytucjach kultury, w galeriach i muzeach oraz wszędzie, gdzie zmienia się wystrój wnętrza. Rearanżacja oświetlenia ekspozycji jest bajeczne łatwa, szybka i nie wymaga wsparcia ze strony profesjonalnych elektryków dzięki przemyślanej konstrukcji opraw:

►  Rotacja w poziomie w zakresie  0°-350°

►  Regulacja w pionie 0°- 90° 

►  Złącza (adaptery) kompatybilne z systemami szyn GLOBAL i EUTRACK - beznarzędziowy montaż na szynoprzewodach.

►  Dzięki zastosowaniu przewodu trójfazowego oprawy można dzielić na niezależnie włączane sekcje za pomocą intuicyjnego switchu na złączu każdej z opraw.

Reflektory można montować także bezpośrednio do stropu za pomocą uchwytu montażowego oraz integrować je z liniami Antilia A-69, zapewniając dodatkowe doświetlenie sklepień. >>>ZOBACZ

elastyczność aranżacji oświetlenia - beznarzędziowa instalacja

manualna regulacja wielkości i kształtu plamy światła

Reflektory szynowe to inaczej SpotLights, czyli oświetlenie punktowe. W zależności od wysokości instalacji oprawy i tego jak bardzo skupione ma być światło, dobiera się soczewki o odpowiednim kącie rozsyłu światła, od 10° do 60°.Jednak w muzeach, galeriach i innych ekspozycjach często potrzeba wielu różnych kątów rozsyłu światła - wtedy z pomocą spieszą reflektory Zoom i Target z łatwą manualną regulacją wiązki światła: 

►  Ruchomy obiektyw w LIRA ZOOM z systemem soczewek pozwala na regulację kąta rozsyłu świata, a w efekcie  wielkości plamy światła przy zachowaniu jej idealnej równomierności.

►  4 niezależne przesłony w LIRA TARGET pozwalają nadawać dolony kształt plamie światła. Obiektyw soczewkowy umożliwia przy tym zachowanie doskonale ostrych krawędzi światła.

manualna regulacja wielkości i kształtu plamy światła

precyzyjna kontrola natężenia światła każdej z opraw

W muzeach, gdzie część dzieł musi być chroniona przed nadmiarem światła, niezbędne jest niezależne sciemnianie każdej oprawy. Reflektory Lira umożliwiają dimming, czyli regulację natężenia światła realizowaną na wiele sposobów, w zależności od oczekiwań klienta:
►  manualna kontrola indywidualnych opraw (potencjometry);
►  systemy zdalnego sterowania oparte na programach czasowych, predefiniowanych scenach;
►  dynamiczna regulacja natężenia w zależności od wskazań sensorów. 

Komunikacja z oprawami możliwa jest w formie przewodowej (DALI), radiowej lub przez bluetooth w zależności od potrzeb oświetlanego obiektu.

precyzyjna kontrola natężenia światła każdej z opraw
Jakość światła idealna dla muzeum
Najwyższe oddawanie barw niezależnie od natężenia

Najwyższe oddawanie barw niezależnie od natężenia

Dla muzeów i galerii sztuki kluczowe znaczenie ma jakość światła. Kolory dzieł sztuki muszą w świetle galerii wyglądać dokładnie tak, jak w pracowni artyty przy świetle dziennym.

►  oprawy LIRA dla muzeów wyposażamy w diody o podwyższonym CRI (Color Rendering Index) czyli współczynniku oddawania barw Ra>97 lub Ra>92.

►  oprawy dostarczamy także z diodami Vivid White lub o podwyższonym oddawaniu barwy w wybranym paśmie (R1-R15, Rf skin).

►  nasze LEDy gwarantują doskonałe oddawanie barw niezależnie od poziomu natężenia światła, można więc bez obaw stosować dimming (sciemnianie) opraw w pobliżu najwrażliwszych dzieł sztuki.

światło bezpieczne dla dzieł sztuki - 0% UV

światło bezpieczne dla dzieł sztuki - 0% UV

Diody w oprawach Lira przechodzą skrupulatne badania w laboratorium fotometrycznym. Ich spektrum  to wyłącznie światło widzialne – oznacza to wykluczenie promieniowania ultrafioletowego i podczerwonego, które mogą być szkodliwe dla dzieł sztuki i  powodować degradację wrażliwych materiałów. 
 

Niskie SDCM - doskonała jednorodność barwy światła

Niskie SDCM - doskonała jednorodność barwy światła

Oświetlenie ekspozycji muzealnej to niekiedy tysiące punktów oświetleniowych. Niezależnie od wielkości obiektu, nie można dopuścić do zauważalnych ludzkim okiem różnic między temperaturą barwową w poszczególnych oprawach.

Doskonała powtarzalność światła we wszystkich oprawach Lira gwarantowana jest dzięki utrzymywaniu parametru SDCM (Standard Deviation Color Matching) na poziomie <3, a nawet <2. Nasze diody pochodzą od sprawdzonych dostawców, a dodatkowo regularnie sprawdzamy ten parametr w ramach procesów kontroli jakości wewnątrz naszej firmy.

Masz pytania? Chętnie odpowiemy
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies.
Kontynuując jej przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookies oraz akceptujesz Politykę prywatności obowiązującą na tej stronie.